Колектив кафедри працює за декількома науковими напрямами, роботу яких очолюють провідні фахівці галузі – д.т.н., проф. Пивоваров П.П., д.т.н., проф. Гринченко О.О., д.т.н., проф. Дейниченко Г.В. Наукові та практичні результати діючих наукової школи та напрямів впроваджено в Україні, Казахстані, Польщі, Іспанії, Франції, Ізраїлі, США.
- Наукове обґрунтування технології реструктурованої продукції, одержаної шляхом утворення комплексних драглів. Керівник – проф., д.т.н. Пивоваров П.П.
- Харчові інгредієнти: функціональність, безпечність, ефективність. Керівник – проф., д.т.н. Гринченко О.О.
- Харчова безпечність у харчовій промисловості та ресторанній індустрії. Керівник – доц., к.т.н. Колесникова М.Б.
- Інноваційні технології продуктів здорового харчування. Керівник – доц., к.т.н. Черемська Т.В.
- Наукові та прикладні аспекти виробництва борошняних кондитерських виробів. Керівник – доц. Юрченко С.Л.
які дають здобувачам освіти можливість працювати над науковими проєктами, публікувати результати своїх досліджень, брати участь у конференціях і форумах, використовувати здобуті результати у кваліфікаційних роботах бакалавра та магістра.
Спеціальні заходи в межах діяльності наукового гуртка:
- участь у Міжнародних та Всеукраїнських конференціях;
- участь у Всеукраїнських конкурсах студентських робіт;
- участь у StartUp на регіональному та Всеукраїнському рівнях.
Науково-дослідна робота студентів (НДРС) є невід’ємною складовою наукової діяльності закладу вищої освіти і першим етапом у підготовці наукових кадрів.
НДРС на кафедрі харчових технологій в ресторанній індустрії здійснюється за наступними напрямами:
- НДРС, яку включено в освітній процес і є обов’язковою для всіх студентів;
- НДР, що сприяє залученню студентів до виконання наукових досліджень в межах наукової діяльності.
Напрями НДРС відповідають профілю наукової діяльності кафедри і мають професійну спрямованість, що дозволяє використовувати наукові знання для вирішення практичних завдань.
Організація науково-дослідної роботи студентів здійснюється за наступними напрямами
- Наукові дослідження в межах держбюджетних, бюджетних та госпдоговірних тем. Наукові роботи, що виконуються студентами, носять експериментальний, аналітичний та реферативний характер. Результати роботи студентів знаходять відображення в сумісних публікаціях у співавторстві з викладачами в фахових наукових збірниках та інших виданнях, під час написання курсових проектів та випускових кваліфікаційних робіт.
- Дослідження в межах наукових гуртків кафедри. На кафедрі працює 5 наукових студентських гуртків, які очолюють професори Гринченко О.О., Пивоваров П.П., доценти Колеснікова М.Б., Юрченко С.Л., Черемська Т.В.
Наукові гуртки кафедри:
- «Наукове обґрунтування технології реструктурованої продукції, одержаної шляхом утворення комплексних драглів». Керівник – проф., д.т.н. Пивоваров П.П.
- «Харчові інгредієнти: функціональність, безпечність, ефективність». Керівник – проф., д.т.н. Гринченко О.О.
- Харчова безпечність у харчовій промисловості та ресторанній індустрії. Керівник – доц., к.т.н. Колесникова М.Б.
- «Інноваційні технології продуктів здорового харчування». Керівник – доц., к.т.н. Черемська Т.В.
- Наукові та прикладні аспекти виробництва борошняних кондитерських виробів Керівник – доц. Юрченко С.Л.
Участь студентів у конкурсах студентських робіт, конференціях, олімпіадах, бізнес-форумах тощо. З метою розширення кругозору та постійної підтримки зв’язків з фахівцями вітчизняних та іноземних підприємств, відомих компаній кафедра сприяє проведенню наукових семінарів, майстер-класів (шоколадний майстер-клас від Катерини Крижанівської «Втілення мрій в десертах та цукерках»), тренінгів для здобувачів освіти, конференцій (Міжнародна науково-практична конференція здобувачів вищої освіти і молодих вчених «Інноваційні технології розвитку харчових виробництв та ресторанної індустрії: наукові пошуки молоді»). Дані заходи спрямовані на обговорення шляхів розв’язання практичних завдань майбутніми фахівцями.
Науково-дослідна робота здобувачів ступеню вищої освіти є важливим чинником підвищення ефективної професійної підготовки майбутніх фахівців за рахунок того, що передбачає індивідуалізацію навчання, дає змогу реалізовувати особистісно орієнтоване навчання, розширює обсяг знань, умінь та навичок здобувачів освіти, сприяє формуванню активності, ініціативи, допитливості, розвиває творче мислення, спонукає до самостійних пошуків.
Здобувши диплом магістра після закінчення закладу вищої освіти, далі можна йти кількома шляхами, а саме заняття наукою, викладання, бізнес, державна служба. Тим, хто прагне зробити кар’єру наукового діяча, мріє викладати в університеті, необхідно закінчити аспірантуру, а після її закінчення захистити кваліфікаційну роботу. Навчання в аспірантурі за освітньо-науковою програмою «Харчові технології» – це унікальна можливість для молодих науковців долучитися до передових досліджень у сфері харчової науки, технологій та інновацій. Аспіранти працюють над розробкою нових продуктів, удосконаленням виробничих процесів, забезпеченням якості та безпеки харчових продуктів.
Можливості для аспірантів:
- участь у міжнародних конференціях, стажуваннях та грантових программах,
- доступ до сучасних лабораторій (проведення досліджень забезпечено Центром технологічних інновацій (ЦТІ). Науково-технічна інфраструктура ЦТІ – 2 науково-дослідні лабораторії ДБТУ («Food Research and Development LAB, лабораторія реологічних досліджень). За згодою сторін підприємств-партнерів – лабораторії та пілотні лінії виробничих підприємств – лабораторія інноваційних технологій та експертизи харчових продуктів (ТОВ «Тайфун-2000»), лабораторія ТОВ «КУК Україна», лабораторія ТОВ «Альма Веко», Центр колективного користування науковим обладнанням (ЦККНО) «Лабораторія біобезпеки, якості харчової продукції та безпеки харчування») та обладнання;
- співпраця з провідними науковими установами та підприємствами харчової галузі;
- публікація наукових статей у рейтингових журналах;
- практичне впровадження наукових розробок у виробництво;
- участь у виставках наукових розробок.
Після закінчення аспірантури аспіранти PhD мають можливість:
- одержати науковий ступінь доктора філософії, а із ним й більш високий професійний та суспільний статус;
- сформувати засади успішної кар’єри;
- одержати нові навички, необхідні для працевлаштування