ПЛАТФОРМА ВЗАЄМОДІЇ «ЕКОПРОФЕСІЇ МАЙБУТНЬОГО – МАЙБУТНЄ ЕКОПРОФЕСІЙ»
У рамках меморандуму про співпрацю щодо обміну інформацією та провадження правової, освітньої та наукової діяльності в сфері прикладної екології кафедра екології та біотехнологій в рослинництві 24 листопада 2021 року взяла участь в онлайн-конгресі: Платформа взаємодії «Екопрофесії майбутнього – майбутнє екопрофесій». Ініціатива, що зібрала понад
834 учасників з усіх куточків України, організована Професійною асоціацією екологів України та Національним центром сталого розвитку в межах Програми ООН із відновлення та розбудови миру за фінансування урядів Данії, Швейцарії та Швеції.
Професійна асоціація екологів України у 2020 році започаткувала проєкт, що спрямований на підвищення обізнаності майбутніх екологів в реальних очікуваннях роботодавців, посилення уваги суспільства до ролі дуальної освіти, об’єднання зусиль освітян та роботодавців в підготовці висококласних фахівців. Людмила Циганок, засновниця проєкту, президентка Професійної асоціації екологів України, СЕО Ecobusiness Group, шеф-редакторка журналу «Екологія підприємства» у вступному слові зазначила: «Спеціальність «еколог» звучить гордо і престижно,.. але не в Україні (поки що), де найтяжчою проблемою для екологів-випускників є питання працевлаштування».
Сам формат заходу передбачав включення 6 інтерактивних студій у містах – Київ, Краматорськ, Дніпро, Житомир, Полтава, Львів. До участі в платформі долучились представники та студенти 56 закладів вищої освіти України, зокрема, і здобувачі вищої освіти 3 курсу спеціальності 101 «Екологія» Державного біотехнологічного університету.
Протягом шести насичених годин роботи спікери та експерти у своєму вузькому форматі окреслили ключові екологічні проблеми, на які буде зосереджено увагу найближчі 20 років. Визначили основні вимоги до підготовки професійних екологів, рівня їх знань, вмінь, компетенцій, в тому числі професій, які пов’язані з питаннями збереження довкілля. Занурили в сучасні професійні вміння, навички та вимоги роботодавців. Розповіли про ранню професійну орієнтацію і популяризацію, залучення до проєктів та програм екотрансформації країни і професій, пов’язаних з екоменеджментом, екобезпекою, екоінженеріїєю, технологіями захисту довкілля тощо.
Сьогодні професії екологічного напрямку та інших галузей професійної діяльності виходять за рівнем затребуваності на одне з перших місць на ринку праці. Але крім професійних знань та вмінь, фахівці ОП 101 «Екологія» мають володіти системою «м’яких або соціальних» навичок, що носять назву soft skills, які не є забаганкою, а об’єктивною вимогою ринку праці та ведуть до «жорстких результатів» і є пріоритетними під час корпоративного навчання. Актуальні професійні якості нині передбачають наявність глибших, більш практичних, гнучких знань у межах компетенцій. Ефективність сучасної професійної діяльності визначається через ступінь володіння навичками соціальної взаємодії та міжособистісного спілкування. Найпотрібніші навички у майбутньому, зокрема, в наступному 2022 році – це аналітичне і критичне мислення, інновації, креативність та емоційний інтелект. Розвивайте їх і залишайтеся конкурентними!
Дякуємо Професійній асоціації екологів України за можливість долучитися до високого експертного потенціалу фахівців та роботодавців, обміну передовим досвідом і актуальною інформацією у сфері охорони довкілля і екологічної освіти.
Є.А. Криштоп,
доцент кафедри екології
та біотехнологій в рослинництві