Освітня діяльність
Каталог дисциплін (освітніх компонент) для здобувачів третього (освітньо-наукового) рівня спеціальності 132 Матеріалознавство
- Філософія науки
- Академічна доброчесність та етика наукового пошуку
- Іноземна мова за професійним спрямуванням
- Психологія наукової діяльності та лідерство в дослідженнях
- Педагогіка вищої школи
- Методологія та організація наукової діяльності
- Матеріалознавство
- Математичне моделювання, планування експерименту та комп'ютерна обробка інформації
- Теоретична оцінка структуроутворення сталей і сплавів
- Комп'ютерні методи моделювання в дослідженні матеріалів, технологіях їх створення та прогнозування довговічності деталей в експлуатації
Каталог вибіркових дисциплін (освітніх компонент) для здобувачів третього (освітньо-наукового) рівня спеціальності 132 Матеріалознавство
- Нанотехнології та новітні матеріали
- Прикладна трібологія
- Стан і перспективи розвитку функціональних покриттів
- Наукові та технологічні основи створення пористих полімерів з прогнозованими експлуатаційними властивостями
- Моделювання, прогнозування та керування надійністю
- Властивості робочого шару деталей сільськогосподарської техніки та методи їх покращення
- Математичне обчислення та візуалізація результатів в середовищі «Mathcad»
- Цифрові системи проектування техніки і технологій
- Методи прискореної оцінки надійності елементів технічних систем при ресурсних випробуваннях
- Енерго- та матеріалозберігаючі технології та обладнання
Здобувач вищої освіти обирає 5 освітніх компонент (загальний обсяг – 15 кредитів ЄКТС), які будуть викладатись протягом 2-го року навчання
Правила вибору освітніх компонент розміщено за посиланням: https://biotechuniv.edu.ua/nauka/viddil-doktoranturi-taaspiranturi/osvitnij-proces/
Обговорення результатів дисертаційного дослідження аспіранта кафедри сервісної інженерії та технології матеріалів в машинобудуванні імені О.І. Сідашенка Захарова Андрія Вадимовича на тему «Застосування модифікуючих присадок та їх введення у відновлювальні покриття для підвищення експлуатаційної стійкості» на здобуття наукового ступеня доктора філософії з галузі знань «Механічна інженерія» за спеціальністю «Матеріалознавство»
Обговорення результатів дисертаційного дослідження аспіранта кафедри сервісної інженерії та технології матеріалів в машинобудуванні імені О.І. Сідашенка Захарова Андрія Вадимовича на тему «Застосування модифікуючих присадок та їх введення у відновлювальні покриття для підвищення експлуатаційної стійкості» на здобуття наукового ступеня доктора філософії з галузі знань «Механічна інженерія» за спеціальністю «Матеріалознавство».
На семінарі були присутні проректор з наукової роботи, д.т.н., професор Михайлов В.М., декан факультету мехатроніки та інжинірингу, д.т.н., доцент Бредихін В.В., заступник декана факультету мехатроніки та інжинірингу, завідувач кафедри надійності та міцності машин і споруд імені В.Я. Аніловича, к.т.н., доцент Марченко М.В., голова науково-технічної ради факультету мехатроніки та інжинірингу, завідувач кафедри мехатроніки, безпеки життєдіяльності та управління якістю, д.т.н., професор Антощенков Р.В., а також викладачі кафедри сервісної інженерії та технології матеріалів в машинобудуванні імені О.І. Сідашенка, а саме завідувач кафедри, д.т.н., професор Автухов А.К., д.т.н., професор Клочко О.Ю., д.т.н., доцент Рибалко І.М., к.т.н., доцент Мартиненко О.Д., к.т.н., доцент Калюжний О.Б., к.т.н., доцент Дерябкіна Є.С., к.т.н., доцент Тіхонов О.В., доцент Бантковський В.А., старший викладач Лисенко С.В.

Здобувач Захаров Андрій Вадимович доповів про основні результати дисертаційного дослідження.


Після доповіді відбулася активна дискусія в якій взяли участь учасники семінару й здобувачу було задано запитання, на які доповідач надав обґрунтовані відповіді та пояснення.
В ході семінару було обговорено основні положення дисертації, актуальність теми, наукову новизну та практичне значення роботи. В обговоренні взяли участь: д.т.н., професор Михайлов В.М., д.т.н., професор Автухов А.К., д.т.н., професор Клочко О.Ю., д.т.н., доцент Бредихін В.В., к.т.н., доцент Мартиненко О.Д., доцент Бантковський В.А.
Під час обговорення виступив науковий керівник, доктора технічних наук, доцент Рибалко Іван Миколайович, який позитивно охарактеризував здобувача, як кваліфікованого спеціаліста, котрий дотримується всіх необхідних вимог до здобуття ступеня доктора філософії та склався як науковець.
Рецензенти дисертаційної роботи – Клочко О.Ю., д.т.н., професор та Мартиненко О.Д, к.т.н., доцент – підкреслили високу наукову новизну та практичну значущість дослідження, відзначили високий рівень володіння тематикою, підтримали висновок, що робота має бути рекомендована до подальшого захисту у спеціалізованій вченій раді.
Семінар завершився голосуванням та ухваленням рішення, що дисертація здобувача ступеня доктора філософії Захарова Андрія Вадимовича на тему: «Застосування модифікуючих присадок та їх введення у відновлювальні покриття для підвищення експлуатаційної стійкості» є завершеною кваліфікаційною науковою працею, у якій вирішено конкретне наукове завдання з розробки ефективних методів підвищення експлуатаційної надійності деталей сільськогосподарської техніки з використанням модифікуючих присадок при наплавленні.
За підсумками обговорення відбулося голосування, під час якого члени семінару одноголосно підтримали рішення рекомендувати дисертацію Захарова Андрія Вадимовичадо подання на розгляд та захист у спеціалізованій вченій раді на здобуття ступеня доктора філософії у галузі знань «Механічна інженерія» зі спеціальності «Матеріалознавство».
XXI МІЖНАРОДНИЙ ФОРУМ МОЛОДІ «МОЛОДЬ І ІНДУСТРІЯ 4.0 В XXI СТОЛІТТІ»
10-11 квітня 2025 року в нашому університеті на базі кафедри сервісної інженерії та технології матеріалів в машинобудуванні імені О.І Сідашенка відбувся в режимі on-line, ставший вже традиційним, щорічний XXI-й міжнародний форум молоді «Молодь і індустрія 4.0 в XXI столітті».
Цей фаховий молодіжний науково – практичний захід було проведено згідно плану формування Переліку міжнародних, всеукраїнських науково-практичних конференцій здобувачів вищої освіти і молодих учених Державного біотехнологічного університету у 2025 році та наказу в.о. ректора ДБТУ про проведення ХХІ-го міжнародного форуму молоді «МОЛОДЬ І ІНДУСТРІЯ 4.0 В ХХІ СТОЛІТТІ» (№ 01-01/82 від 11.03. 2025р.).

Метою проведення такого заходу фахового спрямування було заохочення студентської молоді до наукової діяльності з питань розробки, експлуатації, обслуговування та ремонту перспективної сільськогосподарської техніки, розвитку сільських територій та підвищення якості підготовки фахівців для аграрного кластеру.
Одним із важливіших напрямків розвитку вітчизняного АПК є формування повноцінного молодіжного інтелектуального потенціалу для втілення в життя прогресивних напрямків розвитку аграрного сектору економіки України. Визначальними у цьому процесі мусять стати підвищення освітнього рівня та створення можливостей для якнайповнішого розкриття талантів молодих вчених. Тому до участі у фаховому молодіжному заході, який проводився в нашому університеті, долучилися 385 учасників, у тому числі 7 із зарубіжних країн, таких як Словенія та Республіка Польща. До організаційного комітету форуму надійшли тези 304 науково-практичних доповідей (у тому числі із інших країн –6).
Результати своїх науково-дослідних робіт на форум представили студенти, здобувачі вищої освіти, магістранти, аспіранти, молоді вчені з 25, як українських так і зарубіжних, закладів вищої освіти, коледжів, а також профільних науково-дослідних установ.

Оргкомітетом форуму на чолі з д.т.н., професором, проректором з наукової роботи ДБТУ В.М. Михайловим, к.т.н., доцентом, проректором з науково-педагогічної роботи ДБТУ М.Л. Серіком (перший заступник голови) та двома заступниками голови д.т.н., доцентом, деканом ФМІ ДБТУ В.В. Бредихіним, д.т.н., професором, завідувачем кафедри СІ ТММБ ДБТУ А.К. Автуховим було організовано роботу 15 «он-лайн» cекцій різного науково-практичного спрямування.
Під час роботи секцій, в доповідях її учасників багато уваги приділялось не тільки загальним питанням розробки сучасних конструкцій і технічній експлуатації нової сільськогосподарської техніки, але й конкретним ідеям зі створення нових машин, обладнання та пристроїв для рослинництва, тваринництва, переробних і харчових виробництв, технічного сервісу, лісового комплексу і паркового господарства. На форумі також обговорювались питання, пов’язані із засобами автоматизації і комп’ютерними технологіями АПВ, використанням альтернативних джерел енергії та нових паливно–мастильних матеріалів, сучасними досягненнями біомедичної інженерії та електромагнітних технологій. Не залишились без уваги новітні фінансові технології, економічні аспекти розробки і експлуатації сучасних комплексів машин, філософсько–гуманітарні проблеми сільськогосподарської діяльності та соціально–політичні проблеми сучасного села.

Для своїх досліджень, учасники форуму вибрали як традиційні теми, пов’язані з удосконаленням існуючих механізмів і машин, зміцнення робочих поверхонь деталей, оптимізацією режимів роботи сільськогосподарської техніки, так і нові актуальні теми сьогодення.
На пленарному засіданні з привітанням до учасників форуму від керівництва нашого університету та вступним словом звернувся Максим Леонідович Серік, який особливо підкреслив, що головною метою цього освітянського заходу є розширення науково-технічного кругозору молодих аграріїв, та заохочення їх до участі в інноваційній роботі.
За результатами роботи форуму, завдяки кропіткій та цілеспрямованій роботі відповідального секретаря організаційного комітету, к.т.н., доцента кафедри СІ ТММБ Мартиненка О.Д. було опубліковано електронну версію збірки тез доповідей «XXІ-й Міжнародний форум молоді «МОЛОДЬ І ІНДУСТРІЯ 4.0 В XXI СТОЛІТТІ». Збірка матеріалів форуму. – Харків: ДБТУ. 2025. 530с.», яка розміщена на сайті нашого університету.
Підбиваючи підсумки цьогорічного форуму студентської молоді слід зазначити: науково-практична цілеспрямованість досліджень та активність його учасників свідчать про те, що сучасна молодь прагне жити в ногу з сучасним прогресом, а такі науково-практичні заходи, які регулярно організовуються в ДБТУ допомагають творчій молоді, громадсько активній частині студентства набувати навичок творчого пошуку, ініціативності, та турботливого ставлення до оточуючого середовища, до рідної землі.
В.А. Бантковський, член оргкомітету
1) індивідуального навчального плану та
2) індивідуального плану наукової роботи.
Індивідуальний навчальний план – складова частина Індивідуального плану роботи аспіранта, що встановлює: 1) порядок вивчення обов’язкових навчальних дисциплін і обраних аспірантом дисциплін вільного вибору, 2) складання контрольних заходів за результатами навчання з урахуванням особливостей навчального плану освітньо-наукової програми закладу вищої освіти, до якого зарахований аспірант, та програми академічної мобільності інших закладів вищої освіти (у рамках реалізації права на академічну мобільність).
Індивідуальний план наукової роботи – складова частина Індивідуального плану аспіранта, де визначено тему дисертаційної роботи, форму і періодичність проміжної атестації, обсяг і графік наукової роботи, націленої на забезпечення вимог до наукової кваліфікації здобувача (публікації, конференції тощо).