День наукової бібліотеки в ННІ «Кіберпорт»

 

 

 

 

17 січня 2024 року науково-педагогічні працівники кафедри автоматизації та комп’ютерно-інтегрованих технологій взяли участь у корисному й пізнавальному заході «День бібліотеки в ННІ «Кіберпорт»», організованому керівництвом наукової бібліотеки Державного біотехнологічного університету за сприяння керівництва нашого навчально-наукового інституту.
Директор бібліотеки ДБТУ, кандидат наук с соціальних комунікацій, доцент Ніколаєнко Наталія Миколаївна виступила з доповіддю «Академічна доброчесність – запорука якості вищої освіти». Такі лекції вже давно стали традицією нашої бібліотеки, особисто я вперше відвідала таку лекцію ще на початку 2017 року, тоді ще в конференц-залі ХНТУСГ. У форматі олнайн-зустрічі – ще цікавіше: тут кожен сидить умовно за першою партою, тобто перед віртуальною дошкою-екраном, до того ж має можливість не лише занотувати основні аспекти доповіді, а й зробити знімки екрану. Усі викладачі добре знайомі з Положенням ДБТУ про академічну доброчесність, розміщеним на сайті університету, але цікава лекція дозволила освіжити свої знання й розглянути актуальні питання очима досвідченого фахівця по роботі з науковою літературою.
Заступниця директора з наукової роботи Рибальченко Олена Миколаївна провела тренінг «Профіль вченого – одна із складових рейтингу університету». На прикладі сторінки вченого (доцента кафедри АКІТ Абраменка І.Г.) розібрали особливості створення, редагування, наповнення профілю науковця.
Спочатку карантинні обмеження, потім воєнний стан суттєво обмежили можливості науковців працювати з літературою. Відкриті освітні ресурси (OER) являють собою матеріали для навчання, викладання та дослідницької роботи у будь-якому форматі й середовищі. Вони можуть бути як у громадському доступі, так і захищені авторським правом, при цьому надаються за відкритою ліцензією, що дозволяє безкоштовний доступ, повторне використання, адаптацію та розповсюдження іншими особами. ОER включають різноманітні матеріали, такі як курси, підручники, лекції, завдання, відео, інтерактивні матеріали тощо.
Термін “OER” не означає лише онлайн-навчання, електронне навчання або мобільне навчання. Багато OER також можуть використовуватись у друкованому форматі. Дослідники пропонують різні можливості для використання OER: зберігання (можливість завантажувати, зберігати та копіювати матеріали), повторне використання (можливість використовувати матеріали у різний спосіб), адаптацію (можливість адаптувати та змінювати вміст), ремікс (можливість створення нового контенту шляхом змішування оригінального чи зміненого матеріалу з іншими ресурсами), розповсюдження (право ділитися копіями матеріалів з іншими) тощо. Примітка: Дані засновані на дослідженні Wiley, D. & Hilton III, JL (2018) “Визначення педагогіки з підтримкою OER”.