Наукова діяльність виступає основою освітньої діяльності, адже лише викладачі, які постійно займаються науковим пошуком, здатні надавати якісні освітні послуги, що становлять основу конкурентоспроможності закладу вищої освіти як на внутрішньому, так і на зовнішньому ринках.
Сучасний ЗВО виступає осередком проведення фундаментальних і прикладних наукових досліджень, дифузії знань через укладання договорів на створення або передачу науково-технічної продукції, встановлення ефективної взаємодії із реальним сектором, органами виконавчої влади та місцевого самоврядування як провідними стейкхолдерами.
Саме залучення всього професорсько-викладацького колективу разом із здобувачами вищої освіти у постійний науковий пошук за активного сприяння керівництва ЗВО, органів влади та інших стейкхолдерів дозволить реалізувати місію Державного біотехнологічного університету та стати найкращим прикладом серед закладів освіти 4-го рівня акредитації щодо провадження інноваційної освітньої діяльності.
2 жовтня 2025 року в Одеському національному університеті імені І. І. Мечникова відбувся урочистий захід Міністерства освіти і науки України, присвячений презентації результатів державної атестації закладів вищої освіти та наукових установ за науковими напрямами «Природничо-математичний» та «Інженерно-технологічний».
Мета проведення державної атестації – забезпечити об’єктивну оцінку рівня наукової (науково-технічної) діяльності закладів вищої освіти та наукових установ, визначити провідні інституції, здатні виконувати дослідження на сучасному рівні, сформувати пріоритетні напрями розвитку науки, а також обґрунтувати підвищення обсягів фінансування та ефективний розподіл державної підтримки для зміцнення науково-технічного потенціалу України.
Атестаційні матеріали Державного біотехнологічного університету за інженерно-технологічним напрямом охопили розробку, створення та застосування інноваційних інженерних рішень і технологій, спрямованих на вирішення актуальних науково-практичних завдань, що виконуються науково-педагогічними та науковими працівниками університетів і установ.
Заступник Міністра освіти і науки України Денис Курбатов у своєму виступі представив план реформування освіти та науки і довів результати атестації наукової діяльності.
За інженерно-технологічним напрямом атестацію проходили 65 наукових установ та 78 закладів вищої освіти. Категорію А отримали 11 наукових установ та 11 університетів. Категорію Б отримали 8 наукових установ та 9 університетів.
Інші заклади віднесені до категорії В та такі, що не пройшли державну атестацію.
Державний біотехнологічний університет за підсумками державної атестації увійшов до першої двадцятки університетів України за інженерно-технологічним напрямом і отримав категорію «Б», що дає право на додаткове фінансування наукової роботи відповідно до формульного фінансування з 2026 року. Це є підтвердженням вагомих результатів роботи науково-педагогічних працівників університету, які впроваджують інноваційні та інженерно-технологічні рішення для розвитку агропродовольчого сектору та економіки країни.
До формування атестаційної справи університету за інженерно-технологічним напрямом було залучено науково-дослідну частину та 21 профільну кафедру, зокрема:
- Обладнання та інжинірингу переробних і харчових виробництв;
- Мехатроніки, безпеки життєдіяльності та управління якістю;
- Надійності та міцності машин і споруд імені В.Я. Аніловича;
- Оптимізації технологічних систем в рослинництві;
- Сервісної інженерії та технології матеріалів в машинобудуванні імені О.І. Сідашенка;
- Сільськогосподарських машин та інженерії тваринництва;
- Тракторів і автомобілів;
- Фізики та математики;
- Електромеханіки, робототехніки, біомедичної інженерії та електротехніки;
- Електропостачання та енергетичного менеджменту;
- Транспортних технологій і логістики;
- Харчових технологій продуктів з плодів, овочів і молока та інновацій в оздоровчому харчуванні ім. Р.Ю. Павлюк;
- Хімії, біохімії, мікробіології та гігієни харчування;
- Технології хлібопродуктів і кондитерських виробів;
- Харчових технологій в ресторанній індустрії»;
- Технології м’яса;
- Торгівлі, готельно-ресторанної та митної справи;
- Автоматизації та комп’ютерно-інтегрованих технологій;
- Управління земельними ресурсами, геодезії та кадастру;
- Деревооброблювальних технологій та системотехніки лісового комплексу;
- Інтегрованих електротехнологій та енергетичного машинобудування.
Результати державної атестації засвідчили високий рівень наукової діяльності Державного біотехнологічного університету та визнання його досягнень. Цей успіх є не лише підсумком роботи, а й потужним стимулом для нових наукових відкриттів, розвитку інноваційних технологій та інтеграції в європейський і світовий наукові простори.
Адміністрація університету щиро дякує всім науково-педагогічним працівникам, співробітникам і здобувачам, які доклали зусиль не лише до отримання високих показників, але й до високоякісного формування атестаційних матеріалів.
- ПОТОЧНІ ЗАВДАННЯ ЩОДО РЕАЛІЗАЦІЇ ЦІЛЕЙ СТРАТЕГІЇ РОЗВИТКУ УНІВЕРСИТЕТУ. Напрям «Наукова та інноваційна діяльність» – затверджено рішенням вченої ради ДБТУ від 07.03.2025 р., протокол №6
- ПЕРЕЛІК ПРІОРИТЕТНИХ ТЕМАТИЧНИХ НАПРЯМІВ Державного біотехнологічного університету на 2022-2026 роки
- КАТАЛОГ інноваційних розробок
- КАТАЛОГ приладів та обладнання єдиної дослідницької бази ДБТУ
- РІЧНИЙ ТЕМАТИЧНИЙ ПЛАН науково-дослідних робіт, що виконуються на кафедрах у межах робочого часу викладачів університету на 2025 рік
- ІНСТРУКЦІЯ щодо загальних вимог до звітної інформації кафедри з науково-дослідної роботи (НДР) за календарний рік
Наукова діяльність виступає основою освітньої діяльності, адже лише викладачі, які постійно займаються науковим пошуком, здатні надавати якісні освітні послуги, що становлять основу конкурентоспроможності закладу вищої освіти як на внутрішньому, так і на зовнішньому ринках.
Сучасний ЗВО виступає осередком проведення фундаментальних і прикладних наукових досліджень, дифузії знань через укладання договорів на створення або передачу науково-технічної продукції, встановлення ефективної взаємодії із реальним сектором, органами виконавчої влади та місцевого самоврядування як провідними стейкхолдерами.
Саме залучення всього професорсько-викладацького колективу разом із здобувачами вищої освіти у постійний науковий пошук за активного сприяння керівництва ЗВО, органів влади та інших стейкхолдерів дозволить реалізувати місію Державного біотехнологічного університету та стати найкращим прикладом серед закладів освіти 4-го рівня акредитації щодо провадження інноваційної освітньої діяльності.