Інформаційна сторінкаНеформальна та інформальна освітаАкадемічна мобільність здобувачівІнклюзивна освітаСтудентський науковий гурток «Професійна освіта»Старостат (бакалаври)Перемоги та досягнення здобувачівНавчально-наукові досягненняПрактична підготовкаКультурне життяСпортивне життя

Платформи навчання
  • https://profosvita.online/Професійна освіта онлайн
  • https://prostir.tvoikroky.com/Простір курсів підвищення кваліфікації для усіх, хто готовий до саморозвитку
  • https://prometheus.org.ua/Найбільша українська платформа професійного розвитку
  • https://www.coursera.org/Проходження професійної сертифікації з управління проєктами від Google

Сертифікати здобувачів
На підставі двосторонньої угоди про співпрацю № 18 від 01 серпня 2023 року, укладеної між Познаньською академією прикладних наук та Державним біотехнологічним університетом, за академічною мобільністю були залучені здобувачі спеціальності 015 “Професійна освіта”

У 2024/2025 навчальному році – Пелешенко Микола

  

У 2023/2024 навчальному році – Зубко Марія та Волокітіна Світлана
Інклюзивне навчання – система освітніх послуг, гарантованих державою, що базується на принципах недискримінації, врахуванні багатоманітності людини, ефективного залучення та включення до освітнього процесу всіх його учасників. Жодна дитина не має відчувати себе іншою та виключеною з освітніх, культурних і соціальних процесів – це головне завдання інклюзії.

Рекомендований список ресурсів і сайтів, які можуть допомогти у виборі підручників, особливо для інклюзивного навчання:

Офіційні ресурси Міністерства освіти України

  • Перелік рекомендованих підручників доступний на офіційному сайті Міністерства освіти і науки України: https://mon.gov.ua
  • Портал «Електронна бібліотека Інституту модернізації змісту освіти»: https://imzo.gov.ua/elektronna-biblioteka/

Міжнародні ресурси

UNESCO (Організація Об’єднаних Націй з питань освіти, науки і культури):

UNICEF (Дитячий фонд ООН):

WIPO (Всесвітня організація інтелектуальної власності):

Регіональні та спеціалізовані ресурси

European Agency for Special Needs and Inclusive Education:

Global Partnership for Education (GPE):

International Board on Books for Young People (IBBY):

Bookshare:

Інші освітні ресурси

Ресурси для адаптації матеріалів

  • DAISY Consortium: Ресурси для створення доступних форматів підручників: https://www.daisy.org/
  • Adobe Acrobat: Інструмент для створення PDF-файлів із доступними функціями: https://www.adobe.com/acrobat/

Ці ресурси допоможуть знайти або адаптувати підручники для будь-яких потреб.

Староста наукового гуртка: Валерія Вороніна
Керівники наукового гуртка:
к.е.н., доцент Марина Пономарьова, к. с.-г. н., доцент Світлана Золотарьова

Студентський науковий гурток «Професійна освіта» кафедри ЮНЕСКО «Філософія людського спілкування» та соціально-гуманітарних дисциплін Державного біотехнологічного університету являє собою студентське об’єднання, учасниками якого є широке коло здобувачів вищої освіти факультету, що формується за напрямком наукової діяльності кафедри відповідно до затверджених тематичних планів роботи.

Головна мета студентського наукового гуртка «Професійна освіта»: сприяння розвитку професійних, наукових, дослідницьких та творчих здібностей студентів у галузі професійної освіти, формувати у них компетентності для вирішення актуальних проблем освітнього процесу, наукової діяльності та впровадження інновацій у сфері підготовки кадрів.

Основні цілі студентського наукового гуртка «Професійна освіта»

  • Розвиток професійної компетентності: сприяти поглибленню знань, умінь та навичок, необхідних для ефективної педагогічної діяльності в професійній освіті.
  • Науково-дослідницька діяльність: створювати умови для активного залучення студентів до досліджень у сфері професійної освіти, розвивати їхні аналітичні здібності та креативне мислення.
  • Інноваційний розвиток: вивчати сучасні тенденції та технології у професійній освіті та сприяти їх адаптації у навчально-виробничий процес.
  • Командна робота та лідерство: сприяти формуванню навичок командної взаємодії, проектного менеджменту та лідерства через участь у наукових проектах і заходах.
  • Популяризація науки: підвищувати інтерес до науки та професійної освіти через організацію конференцій, семінарів, наукових диспутів та інших заходів.
Завдання студентського наукового гуртка «Професійна освіта»
Організація наукової діяльності:

    • Залучення студентів до виконання науково-дослідницьких робіт у галузі професійної освіти.
    • Проведення аналізу сучасних проблем професійної освіти.

Підготовка до наукових заходів:

    • Організація та участь у конференціях, форумах, семінарах, конкурсах наукових робіт.
    • Проведення науково-дослідницьких круглих столів та дискусій.

Розробка проектів:

    • Створення інноваційних освітніх проектів, які спрямовані на вдосконалення системи професійної освіти.
    • Розробка методичних рекомендацій, посібників і навчальних матеріалів.

Публікаційна активність:

    • Підготовка наукових статей, тез конференцій та інших публікацій за результатами досліджень.

Практична спрямованість діяльності:

    • Проведення майстер-класів, тренінгів, воркшопів із використанням інноваційних педагогічних технологій.
    • Організація освітньо-наукових екскурсій і практикумів.

Сприяння професійному самовизначенню:

    • Надання можливості студентам випробувати себе в ролі педагогів, науковців і методистів через участь у практичних і наукових проектах.

Розвиток співпраці:

    • Розширення співпраці із закладами освіти, науковими установами, підприємствами для проведення досліджень і впровадження інновацій.
Очікувані результати діяльності гуртка
  • Підвищення рівня підготовки студентів до професійної діяльності у сфері освіти
  • Розвиток у студентів навичок дослідницької роботи та інноваційного мислення
  • Підготовка наукових публікацій і доповідей
  • Розробка та впровадження освітніх проектів і методичних матеріалів
  • Формування активної позиції студентів у професійній спільноті
План роботи студентського наукового гуртка «Професійна освіта»

Студентський науковий гурток «Професійна освіта» спрямований на створення спільноти активних, творчих і професійно орієнтованих студентів, здатних впроваджувати інноваційні підходи в освітню та професійну діяльність.

Пономарьова Марина Сергіївна Доцент кафедри ЮНЕСКО «філософія людського спілкування та соціально-гуманітарних дисциплін» ДБТУ Пономарьова Марина Сергіївна
старший куратор
Фролова Поліна Денисівна
Староста групи
015-24б-01
Гаріна Альона Володимирівна
Староста групи
015з-24б-01
Вороніна Валерія Вадимівна
Староста групи
015-23б-01
Дзюба Тетяна Олександрівна
Староста групи
015-24б-стн-3-01
Стойко Ірина Миколаївна
Староста групи
015з-23б-01
Зубко Марія Олександрівна
Староста групи
015-22б-01
Степанова Ірина Ігорівна
Староста групи
015з-22б-01
Засядьвовк Аліна Олександрівна
Староста групи
015-21б-01
Мідний Сергій Леонідович
Староста групи
015з-21б-01
Міжнародний конкурс студентських наукових робіт-2024
Міжнародний конкурс студентських наукових робіт-2024 відбувся 5 червня цього ж року на базі Кременчуцького національного університету ім. М. Остроградського (КрНУ) за підтримки Міністерства освіти і науки України. Кременчуцький національний університет – засновник конкурсу, співорганізаторами виступають потужні іноземні заклади вищої освіти – Абертейський університет (Шотландія), університет Матея Бела (Словаччина), університет Едуконс (Сербія), Інститут нових технологій та бізнесу (Чехія), Люблінська політехніка (Польща), Вроцлавський економічний університет (Польща) тощо.

Другий рік поспіль захід проходить під патронатом Національної комісії України у справах ЮНЕСКО. Наразі це єдиний в країні конкурс студентських наукових робіт, який здобув підтримку ЮНЕСКО. Щороку до конкурсу долучається все більше країн-учасниць, захід набуває все більшої ваги у професійному середовищі.

У 2024-му участь у конкурсі узяли представники 30 країн: Австрія, Азербайджан, Болгарія, Велика Британія, Греція, Грузія, Естонія, Ізраїль, Індія, Іспанія, Італія, Ірландія, Казахстан, Китай, Латвія, Литва, Молдова, Нігерія, Німеччина, Норвегія, Польща, Сербія, Словаччина, Словенія, Сполучені Штати Америки, Туреччина, Україна, Франція, Чехія, Швейцарія. На конкурс представлено 514 наукових робіт. Їх авторами стали 889 студентів із 137 закладів вищої освіти.

Від Державного біотехнологічного університету здобувачі спеціальності 015 Професійна освіта (аграрне виробництво, переробка с-г продукції та харчові технології) Засядьвовк Аліна та Єфіменко Аліна гідно представили наукові роботи, що було відзначено високою оцінкою Журі конкурсу та здобули Дипломи II ступеня.

Висловлена подяка науковим керівникам доцентам кафедри ЮНЕСКО «Філософії людського спілкування та соціально-гуманітарних дисциплін» Пономарьовій М.С. та Золотарьовій С.А.

ПЕРЕМОГА НА МІЖНАРОДНОМУ КОНКУРСІ 2022 рік

02 червня 2022 року на базі Кременчуцького національного університету імені Михайла Остроградського пройшов II тур Міжнародного конкурсу студентських наукових робіт зі спеціальності 015 «Професійна освіта (за спеціалізацією)».

Галузева конкурсна комісія розглянула 42 студентські наукові роботи, поданих на конкурс, авторами яких стали 32 студента українських ЗВО та 15 студентів із 12 закордонних закладів освіти, серед яких: University of West London (Англія), Ariel University (Ізраїль), Goethe University Frankfurt (Німеччина), University of Applied Sciences Amberg-Weiden (Німеччина), University of Wroclaw (Польща), Cracow University of Economics (Польща), Vilniaus Gedimino technikos universitetas, (Литва), Pavol Josef Safarik University in Koice (Словаччина), University of Presov (Словаччина) та інші.

Міжнародний конкурс студентських наукових робіт проводився з метою інтеграції України в європейський освітньо-науковий простір, розширення міжнародних зв’язків, стимулювання інноваційної діяльності студентів, оволодіння ними сучасними технологіями, створення умов для формування інтелектуального потенціалу талановитої молоді тощо.

Від Державного біотехнологічного університету було представлено 5 робіт під керівництвом завідувача кафедри педагогіки та психології кандидата педагогічних наук, доцента Євсюковова О.Ф. та викладачів кафедри зокрема: доктора педагогічних наук, професорки Дроздової І.П., кандидата сільськогосподарських наук, доцентки Золотарьової С.А., кандидата економічних наук, доцентки Пономарьової М.С. та кандидата психологічних наук, доцентки Скворчевської Є.Л.

За підсумками рецензування галузевою комісією було обрано 12 найкращих наукових робіт (21 студент), автори яких були визначені переможцями міжнародного конкурсу студентських наукових робіт. За результатами розгляду наукових робіт галузева конкурсна комісія спеціальності 015 «Професійна освіта (за спеціалізацією)» нагородила:

Дипломом ІІ ступеня здобувачку першого бакалаврського рівня факультету менеджменту, адміністрування та права спеціальності 015 «Професійна освіта» Єфіменко Аліну з темою роботи: «Формування готовності до професійної діяльності майбутніх бакалаврів з професійної освіти засобами педагогічних практик»

Грамотою за підготовку студента-переможця Міжнародного конкурсу студентських наукових робіт зі спеціальності 015 «Професійна освіта (за спеціалізацією)» нагороджений завідувач кафедри педагогіки та психології кандидат педагогічних наук, доцент Євсюков О.Ф.

Дипломом ІІІ ступеня здобувачку першого бакалаврського рівня факультету менеджменту, адміністрування і права спеціальності 015 «Професійна освіта» Маршубу Інну та здобувачку другого магістерського рівня факультету агрономії та захисту рослин спеціальності 201 «Агрономія» Должикову Ірину з темою роботи: «Особливості фундаментації професійної освіти та формування професійної компетентності»

Грамотою за підготовку студента-переможця Міжнародного конкурсу студентських наукових робіт зі спеціальності 015 «Професійна освіта (за спеціалізацією)» нагороджена кандидат економічних наук, доцент Пономарьова М.С.

Вітаємо переможців зі здобутими нагородами та бажаємо подальших успіхів у науковому просторі!

1 Наукові засади підвищення ефективності сільськогосподарського виробництва [Електронний ресурс] : матеріали VІІІ Міжнар. наук.-практ. конф., 29 листопада 2024 р. / Держ. біотехнологічний ун-т. – Електрон. дані. – Харків, 2024. С. – 352.
2 Актуальні питання сучасного соціогуманітарного знання: матеріали Х Міждисциплінарної наук.-практ. конф. студентів і молодих вчених, м. Харків, 7 листоп. 2024 р. / За заг. ред. д-ра економ. наук, канд. філос. наук, проф. Моісєєвої Н. І. – Харків: ДБТУ, 2024. – 370 с.
3 The 19th International scientific and practical conference “Creative business management and implementation of new ideas” (May 14 – 17, 2024) Tallinn, Estonia. International Science Group. 2024. 281 p.
4 Пономарьова М. Професійна освіта: термінологія, стратегія розвитку освітньої діяльності, проблеми та новації / М. Пономарьова, С. Золотарьова, А. Засядьвовк // Вісник науки та освіти. — 2024. — № 5 (23). — С. 1312-1330.
5 Zolotarova S, Ponomarova M, Stankevych S, Novikova V, Zolotarov A (2024) Integration of the educational process in higher education with digital technologies Naukovyi Visnyk Natsionalnoho Hirnychoho Universytetu. 2024, (3): 149 – 156.
https://doi.org/10.33271/nvngu/2024-3/149
6 Пономарьова М.С., Золотарьова С. А., Засядьвовк А. О. Порівняльний аналіз освітнього процесу вищої школи Швеції та України. Вісник науки та освіти. № 1(19) (2024). С. 1174-1191. https://doi.org/10.52058/2786-6165-2024-1(19)-1174-1191
7 Актуальні питання розвитку аграрних, технічних та еколого-соціально-економічних сфер: зб. матеріалів учасн. ІІІ Всеукраїнської студентської науково-практичної конференції. Бережани. ВП НУБІП України «Бережанський агротехнічний інститут». 2024. 416 с.
8 «Сталий розвиток аграрної сфери: інженерно-економічне забезпечення», матеріали IX Міжнародної науково-практичної конференції ВП НУБіП України «Бережанський агротехнічний інститут». Запоріжжя: ФО-П Однорог Т.В., 2024. С. 289.
9 «Сталий розвиток аграрної сфери: інженерно-економічне забезпечення», матеріали VIII Міжнародної науково-практичної конференції присвяченої 65-річчю ВП НУБіП України «Бережанський агротехнічний інститут». Запоріжжя: ФО-П Однорог Т.В., 2024. С. 218.
10 «Сталий розвиток аграрної сфери: інженерно-економічне забезпечення», матеріали VII Міжнародної науково-практичної конференції. Запоріжжя: ФО-П Однорог Т.В., 2023.
11 Наукове забезпечення розвитку національної економіки: досягнення теорії та проблеми практики матеріали Х Всеукраїнської науково-практичної конференції молодих вчених (м. Полтава, 09 листопада 2023 року). Полтава, 2023. 386 с.
12 «Сталий розвиток аграрної сфери: інженерно-економічне забезпечення», матеріали VI Міжнародної науково-практичної конференції, присвячені 125-річчю НУБіП України. Запоріжжя: ФО-П Однорог Т.В., 2023. С. 256
13 Маркетинг та конкурентоспроможність соціально-економічних систем в умовах сталого розвитку: збірник тез доповідей міжнародної науково-практичної конференції (Суми, 6-7 червня 2023 р.). Суми: СНАУ, 2023. 268 с.
14 STUDIA SLOBOZHANICA. Матеріали всеукраїнської науково-методичної конференції «Слобожанський гуманітарій – 2023», 6 квітня 2023 р. Харків: ДБТУ, 2023. – 183 с..
15 Пономарьова М.С., Золотарьова С.А.,Євсюков О.Ф., Засядьвовк А.О. МІСЦЕ МОТИВАЦІЙНОГО НАВЧАННЯ ВОСВІТНЬОМУ ПРОСТОРІ «Вісник науки та освіти (Серія «Філологія», Серія «Педагогіка», Серія «Соціологія», Серія «Культура і мистецтво», Серія «Історія та археологія»)»: журнал. 2023. No 11(17) 2023. С. 1030-1044. https://doi.org/10.52058/2786-6165-2023-11(17)-1030-1044
16 Євсюков О.Ф., Пономарьова М.С., Золотарьова С.А., Засядьвовк А.О. ІНКЛЮЗИВНА ОСВІТА ЯК ПРЕДМЕТ НАУКОВИХ ДОСЛІДЖЕНЬТАВЕКТОР СТРАТЕГІЧНИХ РІШЕНЬ ОСВІТНЬОГО СЕРЕДОВИЩА // «Вісник науки та освіти (Серія «Філологія», Серія «Педагогіка», Серія «Соціологія», Серія «Культура і мистецтво», Серія «Історія та археологія»)»: журнал. 2023. No 6(12) 2023. С. 338-353. https://doi.org/10.52058/2786-6165-2023-6(12)-338-353
17 Актуальні питання розвитку аграрних, технічних та еколого-соціально- економічних сфер: зб. матеріалів учасн. Всеукраїнської студентської науково- практичної конференції / Бережани. ВП НУБІП України «Бережанський агротехнічний інститут». 2022. – 195 с.
18 «Сталий розвиток аграрної сфери: інженерно-економічне забезпечення», матеріали IV Міжнародної науково-практичної конференції. ФОП Однорог Т.В., 2022. С. 201
19 Пономарьова М.С., Должикова І.С., Маршуба І.О. ОСОБЛИВОСТІ ФУНДАМЕНТАЦІЇ ПРОФЕСІЙНОЇ ОСВІТИ ТА ФОРМУ ВАННЯ ПРОФЕСІЙНОЇ КОМПЕТЕНТНОСті //
Вісник науки та освіти (Серія «Філологія», Серія «Педагогіка», Серія «Соціологія», Серія «Культура і мистецтво», Серія «Історія та археологія»)»: журнал. 2022. No 1(1) 2022. С. 216-228. https://doi.org/10.52058/2786-6165-2022-1(1)-216-228
Бази практики (стейкхолдери, установи партнери)
Фермерське господарство «Агрослобода»  
Інститут тваринництва НААН України  
ННВЦ «Дослідне поле Докучаєвське»    
Fenton Barns Service Provider: Monaghan Mushrooms
Овруцький професійний ліцей
Комунальний заклад «Зідьківський ліцей ім. Г.І. Ковтуна» Зміївської міської ради Чугуївського району Харківської області
ДП «ДГ “Гонтарівка” Інституту тваринництва НААН»
Комунальний заклад «Роганський академічний ліцей Роганської селищної ради Харківського району Харківської області»  
Види практики
Навчальна практика «Вступ до спеціальності» Метою навчальної практики «Вступ до спеціальності» є ознайомлення студентів із майбутньою професійною діяльністю, формування початкових професійних компетентностей та практичних навичок, а також закріплення теоретичних знань, отриманих під час аудиторного навчання. Методичні вказівки
Педагогічна практика «Технологія викладання фахових дисциплін» Метою педагогічної практики «Технологія викладання фахових дисциплін» є формування у студентів професійно-педагогічних компетентностей, розвиток методичних умінь та практичних навичок з організації та проведення навчального процесу у закладах освіти відповідного профілю. Методичні вказівки
Педагогічна практика «Професійна педагогіка» Метою педагогічної практики «Професійна педагогіка» є набуття студентами професійних компетентностей, необхідних для здійснення ефективної педагогічної діяльності у закладах професійної освіти, розвиток педагогічних умінь, методичних навичок та закріплення теоретичних знань, отриманих під час навчання. Методичні вказівки


Здобувачка 1 курсу спеціальності 015 Професійна освіта факультету менеджменту, адміністрування та права Державного біотехнологічного університету Фролова Поліна здобула перемогу та отримала Срібло на Чемпіонаті Світу зі спорту на пілоні та повітряній акробатиці 2024.

Вітаємо нашу переможницю та зичимо не зупинятися!

Здобувачка 2 курсу Дзюба Тетяна 18-20 жовтня 2024 р. у м. Львів прийняла участь у Відкритому Кубку Львівської області з голболу серед осіб з порушенням зору. Захід був організований за підтримки Управління молоді, спорту та іміджевих проектів Тернопільської ОВА та Тернопільським регіональним центром з фізичної культури і спорту осіб з інвалідністю “ІНВАСПОРТ”.
20-22 вересня 2024 р. в .м. Ужгород на відбіркових змаганнях здобувачка 1 курсу спеціальності 015 Професійна освіта факультету менеджменту, адміністрування та права Державного біотехнологічного університету Фролова Поліна отримала перемогу та була нагороджена Дипломом I Чемпіонату України зі спорту на пілоні та повітряній акробатиці за 2024 р.
Здобувачка 1 курсу спеціальності 015 Професійна освіта факультету менеджменту, адміністрування та права Державного біотехнологічного університету Дзюба Тетяна нагороджена Дипломом та здобула II місце на Чемпіонаті України з голболу серед спортсменів з порушеннями зору (серед жінок).

Захід проведений з 01.03-07.03.2024 р. у м. Полтава за підтримки Національного комітету спорту інвалідів України та Українського центру з фізичної культури і спорту осіб з інвалідністю “ІНВАСПОРТ”.